Sinif rəhbəri anlayışı ilk
yaranan vaxtlarda “Qrup rəhbəri” adı ilə meydana gəlmişdir. Onun fəaliyyətinə
dair təlimat 1931-ci ildə təsdiq
olunmuşdur. Sonralar, 1934-cü ildən “qrup” - sinif adı ilə, “qrup rəhbəri” isə
sinif rəhbəri adı ilə əvəzlənmişdir. Şagirdlərin təlim-tərbiyəsində
müəllimlərin hər birinin ayrılıqda böyük rolu olsa da, sinfin tərbiyə işlərinin
təşkilində, şagirdlərin möhkəm bir kollektiv ətrafında birləşdirilməsində, tərbiyə
işlərinin vahid istiqamətə yönəldilməsində bacarıqlı, təcrübəli, tərbiyə işlə-ri-ni
yaxşı bilən təşkilatçı pedaqoq – müəllimə ehtiyac duyulur. Elə bir pedaqoq - müəllim
ki, o eyni sinifdə dərs deyən müəllimlərin kollektiv pedaqoji əməyini vahid
istiqamətə yönəltməli, sinif şagird kollektivini təlim-tərbiyə vəzifələri ətrafında
sıx birləşdirməli, sinif-dənxaric işləri məqsədyönlü şəkildə təşkil etməli və
şagirdlərin fəaliyyətini stimullaşdırmalıdır. Bütün bunları sinfin təcrübəli,
baca-rıqlı, yüksək əxlaqi və mənəvi keyfiyyətlərə malik, sevimli müəllimi sinif rəhbəri yerinə yetirir. Sinif rəhbəri
vəzifəsinin zəruriliyi də məhz elə buradan irəli gəlir. Müəllimlər sinif
rəhbəri vəzifəsinə məktəb direktorunun əmri əsasında təyin olunurlar.
Sinif rəhbərləri
məktəbdə təlim-tərbiyə işlərinin keyfiyyətini yüksəltməkdə, şagirdlərin hərtərəfli,
ahəngdar inkişafını, meyl və bacarığını təmin etməkdə böyük rol oynayırlar.
Sinif rəhbərinin pedaqoji işinin məzmunu çoxcəhətlidir. Təhkim olunduğu sinif
şagirdlərinin dünya baxışlarını formalaşdırmaq, əqli, ideya-siyasi, əxlaqi,
hüquq, əmək, estetik, fiziki, iq-tisadi və ekoloji tərbiyə vəzifələrinin yerinə
yetirilməsini istiqamət-ləndirmək, məktəbə yaxın olan iqtisadi əmək kollektivləri
və ictimai təşkilatları ilə rəhbərlik etdiyi sinif şagirdlərinin sıx əlaqəsini
yarat-maq, valideynlərlə müntəzəm iş aparmaq, onların pedaqoji mədə-niyyətini
yüksəltmək, şagird birliklərinə və özünüidarə təşkilatlarına arxalanaraq lazım
gəldikdə onların fəaliyyətinə ustalıqla nüfuz edib düzgün pedaqoji istiqamət
vermək və s. belə mühüm işlər sinif rəh-bərinin fəaliyyətində geniş yer tutur. “Azərbaycan
Respublikası Ümumtəhsil məktəbinin nümunəvi Əsasnaməsi” və “Orta ümumtəhsil məktəbinin
Nizamnaməsi”ndə sinif rəhbərinin vəzifələri konkret müddəalar şəklində aydın
müəy-yən edilmişdir. Bu mühüm sənədlərə, əsasən, sinif rəhbərinin vəzifələrinə daxildir:
1. Sinif rəhbəri sinif şagird
kollektivini təşkil edir; şagirdlərin vəzifələrini, “şagirdlər üçün qaydalar”ı,
əxlaqi hərəkətləri və mədəni davranış qaydalarını izah edib şagirdlərə başa
salır və aydın dərk etdirir; başqa müəllimlərlə, sinfin şagird təşkilatları ilə
sıx əməkdaşlıq şəraitində ona etibar edilmiş sinif şagirdləri ilə məqsədyönlü tərbiyə
işi aparır. Məktəbli şəxsiyyətinin hərtərəfli inkişafı və
formalaşdırılmasına kömək edən faydalı tədbirlər təşkil edir.
2. Şagirdləri ətraf
mühitə, bütünlükdə Azərbaycan təbiətinə, dövlət bayrağına, gerbinə, himninə və
s. atributlara, Azərbaycan xalqının tarixinə, milli-mədəni dəyərlərinə dərin
hörmət ruhunda tərbiyə edir.
3. Şagirdləri müxtəlif
xalqlar, etnik və milli qruplar arasında şüurlu qarşılıqlı anlaşma, sülh,
humanizm və dostluq münasibətləri ruhunda tərbiyə edir və həyata hazırlayır.
4. Valideynlərlə
möhkəm əlaqə yaradır, şagirdlərin təlim-tərbiyəsi işində onların köməyindən
müntəzəm istifadə edir, onlara pedaqoji-psixoloji məsləhətlər verir. Məktəb və
ailə tərəfindən şagirdlər qarşısında qoyulan pedaqoji tələblərin vahidliyinə
nail olur, valideynlərlə, günüuzadılmış qrupların rəhbərləri ilə, müəssisə,
idarə və təşkilatlarda yaradılmış ailəyə və məktəbə yardım komissiyaları ilə
daim əlaqə saxlayır.
5. Şagirdlərə verilən
ev tapşırıqlarının normal olmasını tən- zim edir, lazım gəldikdə, şagirdlərə
vaxtında tədris köməyi göstərilməsini təşkil edir.
6. Sinif üzrə müəyyən
olunmuş sənədləri tərtib edir, şagird- lərin təlim müvəffəqiyyəti, dərsə dəvamiyyəti
və davranışı barəsin-də məktəbin rəhbərliyinə məlumat verir, onların gündəliyinin
vəziy-yətinə nəzarət edir.
7. O, şagirdlərin
sağlamlığının möhkəmlənməsinə kömək edən tədbirlər həyata keçirir, onların
ictimai-faydalı əməyini təşkil edir. Təcrübəli sinif rəhbəri, ilk əvvəl, öhdəsində
olan şagirdləri elmlərin əsaslarına dair biliklərlə dərindən və möhkəm silahlan-dırmalıdır,
onların hafizəsini tədris proqramlarında müəyyənləşdiril-miş bilik sərvətləri
ilə zənginləşirməlidir. Bu sinif rəhbərinin öyrə-dici, maarifləndirici vəzifəsidir. Sinif rəhbəri şagirdlərin
yiyələndikləri biliklər zəminində onların elmi dünyagörüşünü və ideya-əxlaq əqidəsini
formalaşdırmalı, şagirdləri nəcib ümumbəşəri əxlaqi keyfiyyətlər ruhunda tərbiyələn-dirməlidir.
Bu onun tərbiyələndirici vəzifəsinə aiddir.
Hər
bir sinif rəhbəri şagirdlərin sağlamlığını, fiziki inkişafının yüksək səviyyəsini
təmin etməyə, dərsdənkənar tərbiyə işlərini pedaqoji baxımdan düzgün təşkil
daxil etməklə onların marağını, intellektual və fiziki qabiliyyətlərini inkişaf
etdirməyə nail olma-lıdır. Bu sinif rəhbərinin inkişafetdirici vəzifəsidir. Bacarıqlı
sinif rəhbəri uşaqların öz imkanları daxilində res-publikamızın ictimai-siyasi
həyatında, kütləvi tədbirlərdə, təbliğat və təşviqat işlərində fəal iştirakını
təmin etməlidir. Bu sinif rəhbərinin ictimai-siyasi
vəzifəsinə daxildir. Sinif rəhbəri ictimai-pedaqoji sahədə də fəal qüvvə
olmalı, ictimaiyyətlə, valideynlərlə və ya onları əvəz edən şəxslərlə sıx əla-qə
saxlamalı, onları uşaqların təlim-tərbiyəsi məsələləri üzrə lazımi biliklərlə
silahlandırmaqda yorulmadan iştirak etməli, tərbiyənin forma, metod və vasitələrini
təkmilləşdirməyə, sinifdənxaric işlərin yüksək səmərəliliyini təmin etməyə
ciddi səy göstərməlidir. Bunlar da sinif rəhbərinin ictimai-pedaqoji vəzifəsinə daxildir. Sinif rəhbəri şagirdlərin
eyni tərkibi ilə uzun müddət işləyir. Bu prosesdə o, həm rəhbər, həm tərbiyəçi,
həm də müəllim kimi özünü şagirdlərdə təkrar etdirir, mənəvi keyfiyyətlərini, təcrübəsini
öz yetirmələrinin mənəviyyatında davam etdirir, uşaqların sosial təşəkkül
prosesinə qüvvətli təsir göstərir. Sinif rəhbəri şagirdlərin ictimai
həyatda müvafiq mövqe tut-malarına, xalqa fayda verən bir qüvvəyə çevrilmələrinə
kömək edir; hər bir şagirdi “yer üzünün əşrəfi” səviyyəsinə qaldırmağa
çalışır. Bu çox nəcib, cəlbedici və şərəfli iş olub sinif rəhbərinin fəaliyyə-tini
səciyyələndirir. Həmin fəaliyyətin özünəməxsusluğunun ikinci cəhəti onun son dərəcə
çətin və mürəkkəb iş olmasıdır. Uşağı tərbiyə etmək, onun qəlbinin
dərinliyinə varmaq, varlığını dərk etmək çox çətin və mürəkkəb işdir. Çünki
hər bir uşağın özünəməxsus daxili aləmi, mənəvi dünyası, meyli, marağı,
bacarığı, psixi və fiziki xüsusiyyətləri olur. Bunları öyrənib tərbiyə işində nə-zərə
almaq sirli və tilsimli qalaya yol tapmaq kimi müşkül bir işdir. Sinif rəhbəri
fəaliyyətinin özünəməxsusluğunun bir cəhəti də bu fəaliyyətin son dərəcə məsuliyyətliliyidir.
O, bütün sahələrdə uşaqlar üçün yalnız müsbət mənada etalon olmağa, yaxşı nümunələr
göstərməyə çalışmalıdır.
Sinif
rəhbərinin fəaliyyətinin özünəməxsusluğunu səciyyələn-dirən başqa cəhətlər də
vardır. Onlar tərbiyə fəaliyyətinin fasiləsizliyi, zövqverici və fərəhli iş
olması ilə, sonsuz dəyişən şəraitdə uşaqların davranış və münasibətlərinin
qeyri-standartlığı ilə və s. belə faktlarla əlaqədardır.
Xalq
gənc nəslin formalaşmasında tərbiyəçi şəxsiyyətinin böyük əhəmiyyət kəsb
etdiyini hələ bu anlayışın, bir pedaqoji termin kimi, yazılı ədəbiyyata gəlməsindən
çox-çox əvvəl başa düş-müş, ən gözəl sifətləri də, ilk növbədə, məhz
milyonlarla adamlar üçün tərbiyəçi rolunu oynayan müdrik şəxsiyyətlərə aid
etmişdir. Müasir sinif rəhbəri və müəllim (tərbiyəçi) öz adının və vəzifəsinin
səviyyəsində durmaq üçün, birinci növbədə, vətəndaşlıq mövqeyi-nə, ideya
inamına və möhkəm əqidəyə malik olmalıdır. Tərbiyəçi sinif rəhbəri yüksək mədəniyyəti,
yaxşı səliqəsi, zəngin mənəvi aləmi, nəcib əxlaqi sifətləri və geniş
dünyagörüşü ilə fərqlənməlidir. Tərbiyəçi sinif rəhbəri yaxşı təşkilatçılıq
bacarığına malik olmalıdır. O, uşaqları sevməyi, onlara qayğı ilə yanaşmağı və
bu qayğını, sevgini ağılla tələbkarlıqla birləşdirməyi bacarmalı, op-timist
ovqatlı olmalıdır.
Tərbiyəçi
sinif rəhbəri səbirli, təmkinli, qətiyyətli, obyektiv və ədalətli olması ilə fərqlənməlidir.
O, fəal ictimaiyyətçi və öz xalqı-nın yaxın köməkçisi olmalı, təbliğat və təşviqat
işlərində iştirak et-məlidir. Tərbiyəçi sinif rəhbəri pedaqoji texnikaya,
pedaqoji mərifətə malik olmalıdır. Deməli, yaxşı sinif rəhbəri və ya tərbiyəçi
müəllim olmaq və uşaqların tərbiyəsində fərəhli nəticələr qazanmaq üçün hər bir
adamın pedaqoji ustalığa dərindən yiyələnməsi son dərəcə va-cibdir. Müasir tərbiyəçi
sinif rəhbərində yeniliyə həssaslıq, bu və ya digər pedaqoji məsələnin həllinin
qeyri-standart üsullarını tapmaq qabiliyyəti olmalıdır. Bütün işlərdə tərbiyəçi
aparıcı rol oynamalı və öz şəxsiyyətini bütün istiqamətlərdə yeni-yeni keyfiyyətlərlə
zənginləşdirməlidir. Sinif
rəhbərləri şagirdlərin tərbiyəsi sistemində ən başlıca tərbiyə qüvvəsidir.
Sinif rəhbərləri şagirdlərin tərbiyəçisi və rəh bəridir. Onun öhdəsinə V sinifdən
XI sinfə qədər şagirdlərlə tərbiyə işini təşkil etmək vəzifəsi düşür. Sinif rəhbərlərinin
vəzifəsi öz sinfində sinifdənkənar tərbiyə işləri təşkil etməkdən, həmin sinifdə
dərs deyən müəllimlərin işini tənzimləməkdən ibarətdir.
Комментариев нет:
Отправить комментарий