Sinif rəhbəri sinfə aid sənədləri tərtib edir, gündəliklərin
və şagirdlərin şəxsi işlərinin vəziyyətinə nəzarət edir.
Sinif rəhbərinin əsas fəaliyyət sahələri aşağıdakılardır:
1. Ayrı-ayrı şagirdləri və sinif kollektivini davamlı
öyrən-mək;
2. Şagird kollektivini təşkil etmək, vəzifə bölgüsü
aparmaq;
3. Müəllimlərin tərbiyəvi fəaliyyətini tənzim etmək;
4. Sinifdənxaric tərbiyə işlərini təşkil etmək;
5. Şagirdlərin biliklərə dərindən yiyələnməsinə nəzarət
et-mək;
6. Şagirdlərin əxlaq tərbiyəsi ilə bağlı təcrübə
qazanmasına və davranışlarına nəzarət etmək;
7. Şagirdlərdə davranış mədəniyyətinin tərbiyə edilməsi;
8. Valideynlərlə iş aparmaq.
Sinif rəhbəri sinif jurnalını səliqəli tərtib edib hazırlayır və həmişə nizami
qaydada aparır. O, tədris ilinin əvvəlində müdiriyyətdən sinif jurnalını qəbul
edib, onu tələb olunan qaydada səliqə ilə yazıb hazırlayır və onun müəllimlər tərəfindən
həmişə səliqəli yazılmasına və aparılmasına nəzarət edir. Sinfin bütün şagirdlərinin
gün-dəliklərinin olması və onun normal aparılması qayğısına qalır və onu təmin
edir, hər gün keçirilən fənnlər üzrə hər dərsdə şagirdlərə verilmiş qiymətlərin orada düzgün və
səliqəli yazılmasını və aparılmasını, hər həftə gündəliklərin valideynlərə göstərilib
imza etdirilməsini isə müəllimlərdən tələb edir və ona nail olur. O, vaxtaşırı şagird
gündəliklərini yoxlayıb, qiymətlərin orada düzgün yazılmasına nəzarət edir, hər
rübün sonunda şagirdlərin rüblük qiymətlərini gündəliyin axırındakı xüsusi
qrafaya köçürür. Sinif rəhbəri şagirdlərin şəxsi işlərini diqqətlə nəzərdən
keçirib normal vəziyyətdə hazırlayır, dərs ilinin sonunda hər şagirdə onun təlim-tərbiyə
fəaliyyəti, şagirdlər üçün qaydalara necə riayət etməsi, məsuliyyəti, intizamı,
mədəni davranışı və xasiyyəti haqqında xüsusi xarakteristika tərtib edir. O, tədris
rüblərinin sonunda müəllimlərin razılığı ilə şagirdərin rüblük, ilin axırında
isə illik qiymətlərini təlim müvəffəqiyyətlərini müəyyənləşdirib qiymət cədvəllərinə
(sinif jurnalına) köçürüb yazır və bu barədə məktəbin rəhbərliyinə rəsmi məlumat
verir.
O, öz sinfində aparacağı təlim-tərbiyə
işlərinə aid rüblük və ya yarımillik iş planları yazıb hazırlayır, sinif şagirdləri
ilə il ərzində həyata keçirilmiş bütün təlim-tərbiyə işləri barədə dərs ilinin
sonunda ətraflı hesabat yazır və məktəb müdiriyyətinə təqdim edir, rəsmi
hesabat verir.
Sinif rəhbəri sinfin tərbiyə vəzifələrini
müəyyən edir və onları
həyata keçirir. Şagirdlərin fərdi xüsusiyyətlərindən asılı olaraq bu vəzifələrin
həyata keçirilməsinin vasitə və metodları da müx-təlif ola bilər. Belə ki, bəzi
şagirdləri tərifləmək, digərlərinə əmr vermək, başqalarını isə davranış
qaydalarını pozduqlarına görə tənbeh etmək lazım gəlir.
Deməli, şagirdləri düzgün tərbiyə
etmək üçün onlara fərdi yanaşmağı bacarmaq lazımdır. Fərdi yanaşma isə yalnız şagirdləri
dərindən və hərtərəfli bilmək əsasında mümkün ola bilər.
Sinif rəhbəri şagirdləri öyrənərkən
aşağıdakı tələblərə əməl etməlidir:
1. Öyrənmə tərbiyə və təlimin
keyfiyyətinin yüksəlməsini təmin etməlidir;
2. Öyrənmə planlı və sistematik aparılmalıdır;
3. Öyrənmənin təbiiliyi, həyatiliyi
və obyektivliyi təmin edil-məlidir;
4. Şagirdlər fəaliyyətdə öyrənilməli
və tərbiyə edilməlidir;
5. Öyrənmə zamanı müxtəlif metod və
tərzlərdən istifadə edilməlidir;
6. Şagird bütövlükdə və tam öyrənilməlidir.
Bu tələblərin hər biri haqqında müəllim
tələbələrə ətraflı izahat verməlidir. Adətən, öyrənmə prosesində şagirdin ümumi
və sosial inkişafı, onun mənəvi siması, səciyyəvi xüsusiyyətləri, intizamlılığı,
təlim əməyi, davranış mədəniyyəti və digər keyfiyyətləri aydınlaşdırılır.
Bununla bərabər, məktəblinin həyat və
məişət şəraiti ilə tanış olmaq, onun kiminlə dostluq etdiyini, asudə vaxtını
necə keçirdiyi-ni, nə ilə məşğul olduğunu aydınlaşdırmaq lazımdır. Şagirdlərin
diqqəti, hafizəsi, təfəkkürü və digər psixi proseslərinin xüsusiyyətləri də öyrənilməlidir.
Sinif rəhbərinin şagirdləri pedaqoji cəhətdən öyrənməsi üçün təqribi planı
olmalıdır.
Şagirdləri öyrənmə proqramında aşağıdakı məsələlər əks olunmalıdır:
I. Şagirdlər haqqında ümumi məlumat:
soyadı, adı, anadan olduğu il,
tarix, şagirdin ev ünvanı, şagirdin valideynləri harada və hansı vəzifədə işləməsi,
ailədə qarşılıqlı əlaqələr, ailə tərkibi, ailə-nin mədəni səviyyəsi, maddi vəziyyəti,
məktəblinin rejimi və asudə vaxtı, ev işlərində iştirakı, dostları, tanışları,
məktəblinin həyatında ən vacib hadisələr, səhhəti ( məktəb həkiminin məlumatı
üzrə).
II. Şagirdin ümumi inkişafı: təlim əməyinə münasibəti, şagirdin mənimsəmə
səviyyəsi, fiziki əməyə münasibət, intizamlılıq səviyyəsi, şagirdin maraq və
meylləri;
III. Şagirdin ictimai-siyasi və
ictimai işi: sinfin
ictimai həyatında iştirakı, ictimai işin yerinə yetirilməsi xarakteri, sinif
kol-lektivində yeri.
IV. Şagird şəxsiyyətinin əsas əlamətləri:
ictimai şüuru, dünyagörüşü, ideyalarının
konkret şəraitdə-təlimdə, ictimai işdə və əməkdə həyata keçirmək qabiliyyəti: mənəvi
keyfiyyətləri, vətənə məhəbbət hissi, ölkəmizdəki hadisələrə marağı, öz əməyi
ilə məktəbə, cəmiyyətə kömək göstərməyi, xarakterik iradi əlamətləri, məqsədyönlülük,
fəallıq, qətiyyətlilik, cəsarətlilik, müstəqillik, təşəb-büskarlıq, mütəşəkkillik,
səbrlilik, intizamlılıq, məktəblinin fərdi, psixiloji xüsusiyyətləri.
V. Şagirdi öyrənmə prosesində sinif
rəhbərinin nəzərdə tutduğu pedaqoji tələblər: hansı xüsusiyyətləri necə inkişaf etdirmək və təkmilləşdirmək,
məktəblinin hərəkətindəki nöqsanları aradan qaldırmaq üçün nə etmək lazımdır.
Aydındır ki, bir sıra məsələlər müəyyən şəraitlə əlaqədar olaraq sinif rəhbərinin
proqramına daxil edilməyə də bilər. Deməli, sinif rəhbərinin planı konkret
olmalıdır.
Sinif rəhbəri təkcə ayrı-ayrı şagirdləri
deyil, bütün sinif kollektivini öyrənməlidir. Deməli, sinif rəhbəri bütün şagird
kollektivini öyrənməyi nəzərdə tutan aydın proqrama malik olmalıdır. Şagird
kollektivini öyrənmək proqramı isə aşağıdakı məsələləri əhatə etməlidir:
I. Sinfin tərkibi. Yaş tərkibi: dərketmə səviyyəsi və şagirdlərin
inkişafı, iş qabiliyyəti, mənimsəmə dərəcəsi və sinfin ictimai siması.
II. Sinfin həmrəyliyi: İşgüzarlıq nə səviyyədədir? Sinifdə
marağa görə qruplaşmalar varmı, şagirdlər bir-birlərinə necə yanaşırlar? Onlar
sinfin işlərinə necə münasibət bəsləyirlər, məktəbdə və məktəbdənkənar vaxtlarını
bir yerdə keçirməyi, bir yerdə öyrənməyi və bir yerdə oxumağı istəyirlərmi? Oğlan
və qızlar dostluq edirlərmi? Kollektiv üzvləri lazım olduqda bir-birini müdafiə
edirmi?
III. Sinfin mütəşəkkilliyi: burada şagirdlərin kollektiv işləri
yerinə yetirmək üçün hazır olması, təhkim olduğu şəxslərin göstərişlərinə əməl
etmələri və s. öyrənilir.
IV. Sinifdə ictimai rəy: burada şagirdlərin yoldaşlarının işinə
necə münasibət bəsləməsi, onu bəyənməsi və ya pisləməsi, narazılıq və narazılıqlarını
necə ifadə etməsi, danışıqları və işləri arasındakı uyğunsuzluğun olub-olmadığını,
sinifdə tənqid və özünütənqidin olması və s. öyrənilir.
V. Kollektivdə yoldaşlıq əlaqələrinin
xarakteri: məktəbliləri
nə birləşdirir (yaşayış yerlərinin ümumiliyi: partada bir yerdə oturmaq,
maraqlar, ümumi iş), şagirdlər harada dostluq edirlər (məktəbdə və ya məktəbdən
kənarda), onlar yoldaşlarına necə kömək göstərirlər, dostlarına qarşı tələbkardırlarmı,
fiziki qüsuru olan şagirdlərə düzgün münasibət bəsləyirlərmi və s.
Bundan başqa, sinif rəhbərinin öyrənmə
proqramına “Sinfin fəalları ilə iş”, “Sinif kollektivinin ümumməktəb
kollektivi ilə əlaqəsi”, “Sinif kollektivinin daha da möhkəmləndirilməsi tədbirləri”
və s. bölmələri daxil edilir. Bəs sinif rəhbəri şagirdləri
hansı metodlarla öyrənə bilər? Sinif rəhbəri şagirdlərini öyrənmək üçün aşağıdakı
metodlardan istifadə edə bilər:
1.
Şəxsi işlərlə tanışlıq: şagirdin sağlamlığı, təhsil səviyyəsi, tərbiyəlilik səviyyəsi.
2. Keçən ilki sinif jurnalı ilə tanışlıq .
3. Sabiq sinif rəhbəri və sinfin müəllimlərilə söhbət.
4. Direktor və onun müavinlərinin məlumatı.
5. Şagirdlərlə şəxsi görüşlər (tədris ilinin əvvəlində və
sonun-da).
6. Valideynlərlə söhbət.
7. Pedaqoji müşahidə.
8. Şagirdlərlə müsahibələr.
9. Pedaqoji eksperimentlər.
10. Şagirdlərin fəaliyyət məhsullarının öyrənilməsi;
11. Müəllimlərlə söhbət;
12. Anketlər;
13. İnşa yazılar;
14. Ev şəraitinin öyrənilməsi;
15. Dolayı xarakteristikaların ümumiləşdirilməsi (bu zaman
sinif rəhbəri şagirdlər haqqında başqa şəxslərdən aldığı məlumatları özündə
olan materiallarla müqayisə edir);
16. Şagirdlərin qarşılıqlı əlaqələrinin,
dostluq münasibətlərini sosiometrik metodlarla öyrənilməsi.
1 комментарий:
Sinif rəhbərinin nələri etməli oldugunu addım-addım izah etmisiniz.Bu qədər zəhmətin qarşılığı inanıram ki, yüksək mükafat olacaq
Отправить комментарий