Sinif rəhbərinin işi fənn müəllimlərinin, habelə
pedaqoji kol-lektivin digər üzvlərinin işindən özünəməxsusluğuna görə fərqlənir.
Sinif rəhbərinin işinin səciyyəvi xüsusiyyətlərinə
aşağıdakılar daxil edilə bilər:
1. Sinif rəhbəri həm rəhbər-tərbiyəçi, həm də müəllim
kimi özünü şagirdlərdə təkrar etdirir, mənəvi keyfiyyətlərini öz yetirmə-lərinin
mənəviyyatında davam etdirir;
2. Sinif rəhbəri şagirdlərin ictimai həyatda müvafiq
mövqe tutmalarına, xalqa fayda verən bir qüvvəyə çevrilmələrinə kömək edir, hər
bir şagirdi “yer üzünün əşrəfi” səviyyəsinə qaldırmağa çalışır;
3. Həmin fəaliyyətin son dərəcə çətin və mürəkkəb iş
olması;
4. Öz fəaliyyətində müvəffəqiyyət qazanmaq üçün sinif
rəhbəri şagirdlərin hamısının yaş və fərdi xüsusiyyətlərini nəzərə almalı,
uşaqlara olan tərbiyəvi təsirləri səriştəli dirijor kimi vahid məqsədə yönəltməli,
müxtəlif vasitə, yol və üsulların optimal variantlarını tapmalıdır.
5. Tərbiyəvi işdə hazır reseptlərlə işləmək olmaz. Bu
sahədə iki eyni hadisəyə təsadüf etmək qeyri-mümkündür. Oxşar hadisələrin özlərinə
də eyni cür yanaşmaq eyni nəticə vermir. İşin hər addımında sinif rəhbərindən zəngin
erudisiya, böyük yaradıcılıq və pedaqoji səriştə tələb olunur;
6. Fəaliyyətin özünəməxsusluğunun bir cəhəti də bu fəaliyyətin
son dərəcə məsuliyyətliliyidir. Uşaqların tərbiyəsində səhvə, məsuliyyətsizliyə
yol verilsə, bu bizim gələcək ağrı-acılarımıza səbəb ola bilər. Şagirdlərin hərtərəfli, məqsədyönlü
öyrənilməsi sinif rəhbərlərindən zəngin pedaqoji məharət və ustalıq tələb edir.
Buna görə də işgüzar sinif rəhbərləri gündəlik yazır və orada təlim-tərbiyə
prose-sində rastlaşdıqları maraqlı pedaqoji situasiyaları, faktları müqayisə, təhlil-tərkib
edib ümumiləşdirmələr apararaq zəruri pedaqoji nəticə-lər çıxarırlar. Sinif rəhbəri
şagird şəxsiyyətini bütövlükdə öyrənməlidir. Çünki şəxsiyyət hisssə-hissə
deyil, tam şəkildə formalaşır.
Sinifdə tərbiyənin keyfiyyətini yüksəltməkdə
sinif rəhbərinin şagird kollektivindəki fəaliyyətinin bəzi məqamlarını nəzərdən
keçirək:
Sinif rəhbərinin fəaliyyətinin xüsusiyyətləri:
1) Sinif rəhbəri məktəbin pedaqoji kollektivində özünəməxsus xüsusi mövqeyə və nüfuza malik
şəxsdir.
2) Sinif rəhbəri sinfə aid sənədlərin
tərtibinə, şagird kollektivinin təlim müvəffəqiyyətinə cavabdeh şəxsdir
3) Sinif rəhbəri başçılıq etdiyi sinif kollektivində həm müəllim,
həm də tərbiyəçi-rəhbərdir.
4) Sinif rəhbəri şagirdlərin təlim-tərbiyəsi məqsədilə məktəb
pedaqoji kollektivinin səylərinin əlaqələndiricisidir.
5) Sinif rəhbəri təşkilatçılıq, rəhbərlik, tərbiyəçilik
funksiyalarını nümayiş etdirən, şagirdlər arasında ictimai vəzifə bölgüsü
aparan rəhbərdir.
6) Sinif rəhbəri şagird kollektivini təşkil edən və onları
ümumi məqsəd ətrafında birləşdirən rəhbər işçidir.
7) Sinif rəhbəri şagirdlərin tərbiyəlilik səviyyəsinə görə məsuliyyət
daşıyan müəllim-tərbiyəçidir
Buraya
daxildir:
-Sinifdəki şagirdlər arasında
ictimai vəzifə bölgüsü aparmaq (sinifdəki şagird təşkilatlarının iştirakı ilə),
şagirdlərin həmin tapşırıqları müvəffəqiyyətlə icra etmələri üçün onlara məsləhət
vermək;
-Sinfin şagird təşkilatlarının işinə
pedaqoji cəhətdən düzgün istiqamət vermək, bu təşkilatların fəaliyyətlərini əlaqələndirmək;
-Möhkəm sinif kollektivinin
yaranmasına nail olmaq və bu işdə fəalların, şagird təşkilatlarının gücündən səmərəli
surətdə istifadə etmək;
-Sinif rəhbəri tərbiyəvi tədbirləri
həyata keçirərkən belə bir pedaqoji qanunu əsas götürməlidir: şagirdlərin tərbiyəsi
keçirilən tədbirlərin çoxluğu ilə deyil, həmin tədbirlərin şagirdə göstərdiyi təsir
gücü ilə ölçülür;
-Sinif rəhbəri özü ilə kollektiv
arasında pedaqoji müna-sibətlər formalaşdırarkən aşağıdakı qanundan çıxış etməlidir:
sinif rəhbəri şagirdlərin qəlbinə nə qədər dərindən nüfuz edirsə, şagird-lərlə
onun arasındakı münasibətlər bir o qədər pozitiv xarakter alır;
-Sinif rəhbəri şagirdlərin həyatının,
fəaliyyətinin düzgün təşkilinə nə qədər çox nail olursa, məqsədə doğru gedən
yolu bir o qədər qısaltmaq olur. Bəzi alimlər sinif rəhbərinin işindəki aşağıdakı
səciyyəvi xüsusiyyətləri göstərmişdir:
-Sinif rəhbəri, hər şeydən əvvəl, öz
şagirdləri ilə daimi çoxcəhətli ünsiyyət imkanındadır;
-Sinif rəhbəri şagirdlərin eyni tərkibi
ilə uzun müddət işləmək imkanına malikdir;
-Sinif rəhbəri işinin xüsusiyyəti
sonsuz dəyişkən konkret şəraitlərdə uşaqların davranış və münasibətlərinin
qeyri-standartlığı ilə əlaqədar olmasındadır. Ona görə də iş formalarının müxtəlifliyi,
yaradıcılıq və yenilik tərbiyə prosesinin və şagirdlərin öz xüsusiy-yətlərindən
doğur;
-Sinif rəhbərinin fəaliyyəti axtaran
və düşünən pedaqoqa təşəbbüskarlığını və öz fəaliyyətini maksimum üzə çıxarmaq
üçün geniş meydan verir; şagirdlərə aid olan elə bir məsələ yoxdur ki, onun həllində
sinif rəhbərinin iştirakı olmadan keçinmək mümkün olsun;
- Sinif
rəhbəri bir dirijor kimi şagirdlərlə, valideynlərlə, sinifdə işləyən müəllimlərlə
vahid məktəb sisteminin ayrı-ayrı vasitələrinin işini idarə edir və tənzimləyir.
Deməli,
sinif rəhbərinin məktəbdə fəaliyyəti pedaqoji kollektivin digər üzvlərinin işi
ilə müqayisədə özünəməxsusluğu ilə fərqlənir. Sinif rəhbəri şagirdin qəlbinə nə
qədər dərindən nüfuz edərsə, şagirdlərlə onun arasındakı münasibətlər bir o qədər
pozitiv xarakter alar.
Комментариев нет:
Отправить комментарий